Lotnisko powstało w 1954 r. zastępując wcześniejszy port lotniczy: Wingfield Aerodrome. W 2012 roku Cape Town International Airport obsłużył 8,5 mln pasażerów, stając się drugim najbardziej ruchliwym portem lotniczym w Republice Południowej Afryki.
Cape Town International Airport kilkakrotnie został wyróżniony, w 2013 roku otrzymał m.in. międzynarodową nagrodę SKY TRAX World Airport Awards w kategorii: najlepsze lotnisko w Afryce.
Baza hotelowa znajduje się w Kapsztadzie, m.in. Holiday Inn Express Cape Town Centre oraz Taj Cape Town Hotel.
Cape Town International Airport
Private Bag X9002, Cape Town International Airport7525
Zakupy – bogata oferta sklepów, wśród nich: salony odzieżowe, cukiernie, sklepy wolnocłowe, salony muzyczne, księgarnie, apteka oraz sklepy z pamiątkami.
Wynajem samochodów – z portem lotniczym współpracuje obecnie 9 agencji. Biura wypożyczalni znajdują się w budynku między parkingami P3 a P4.
Gastronomia – szeroki zakres usług gastronomicznych: kawiarnie, restauracje, bary szybkiej obsługi. Największa liczba kawiarni i restauracji znajduje się w strefie ogólnodostępnej na parterze i 3 piętrze.
Niepełnosprawni – obsługa lotniska prosi o informacje o pasażerach niepełnosprawnych na 48 h przed odlotem. Pozwoli to na zorganizowanie wózka inwalidzkiego oraz pomocy asystenta-pracownika lotniska. Nr kontaktowy: +27 (0) 21 935 3737.
Finanse – na lotnisku znajduje się kantor Master Currency oraz filie dwóch banków: ABSA oraz Bidvest.
Internet – istnieje możliwość skorzystania z płatnej sieci WiFi.
Inne - przewijaki dla niemowląt znajdują się w większości damskich toalet.
Cape Town International Airport
Private Bag X9002, Cape Town International Airport7525