Elastyczna polityka rezerwacji w liniach KLM i Air France

Elastyczna polityka rezerwacji w liniach KLM i Air France

Pandemia COVID-19 oraz dynamiczne zmiany obostrzeń w poszczególnych krajach stanowią spore wyzwanie dla firm przewozowych. Wyjściem z sytuacji jest elastyczna polityka rezerwacji lotów dla podróżujących. Umożliwia ona klientom spokojne planowanie podróży, a w razie konieczności rezygnacji z lotu – zapewnia dogodne opcje zmiany lub anulowania rejsu. Na takie rozwiązania zdecydowały się linie KLM i Air France. Przewoźnicy dbają o to, aby loty były bezpieczne, a podróżujący nie obawiali się utraty pieniędzy.

Zmiana rezerwacji lotu w dobie koronawirusa

Klienci linii KLM i Air France mają możliwość dokonania bezpłatnych zmian rezerwacji. Jeśli lot został odwołany z powodu obostrzeń lub musisz zrezygnować z rejsu przez sytuację zdrowotną, możesz wprowadzić zmiany w swojej podróży. Mowa o wyborze innej daty lotu, a nawet zdecydowania się na całkiem inny kierunek podróży. Warto jedynie pamiętać, że jeśli wartość biletów ulegnie zmianie, klient będzie zobowiązany do uregulowania różnicy w cenie. Jak zmienić rezerwację w KLM lub Air France? W tym celu skontaktuj się mailowo z obsługą eSky, koniecznie przed datą swojego lotu. Przeprowadzimy Cię przez cały proces zmiany rezerwacji, usługa jest bezpłatna.

Wymiana biletu na voucher

Możliwość zmiany daty i kierunku podróży to niejedyne udogodnienia dla podróżujących liniami KLM i Air France. Klienci przewoźników mogą również zdecydować się na zwrot kosztów biletu/biletów w postaci vouchera podróżnego. Środki z vouchera można wykorzystać na opłacenie  biletów lotniczych podczas planowania kolejnych podróży. Vouchery wydane 1 stycznia 2021 i później są ważne przez rok od daty ich wystawienia, jednak sam lot może oczywiście odbyć się w późniejszym  terminie. Ważne jest, aby przekazanie środków z vouchera miało miejsce w wyznaczonym czasie. Jak aplikować o voucher podróżny? Skontaktuj się z nami mailowo. Jeśli zdecydujesz się na zwrot w tej postaci, pamiętaj, że jedna osoba może otrzymać maksymalnie 2 vouchery, a wartość vouchera może być wykorzystana wyłącznie na poczet biletu lotniczego, nie na usługi dodatkowe. Twoja aktualna rezerwacja zostanie w całości anulowana po wydaniu vouchera.

Zwrot kosztów biletów

KLM i Air France przygotowały także rozwiązanie dla osób, które nie chcą dokonywać zmian w rezerwacji lub skorzystać z vouchera. Mowa o zwrocie biletu/biletów, jednak na określonych warunkach. Jeśli nabyłeś bilet z możliwością zwrotu, odbędzie się on zgodnie z zasadami wybranej przez siebie taryfy i może się wiązać z koniecznością umieszczenia płatności za usługę. Z kolei osoby, które wykupiły bilety bez możliwości zwrotu, mogą wystąpić o zwrot podatków i opłat poniesionych podczas rezerwacji.

Warto także wspomnieć o opcji zwrotu vouchera. I tutaj kolejna ważna informacja: dodatkowe 15% ceny biletów wystawionych za pomocą vouchera przed 31.10.2020 r. nie podlega zwrotowi.

Bezpieczny lot w czasie pandemii

Otwarcie granic umożliwiło podróżowanie do wielu zakątków na całym świecie. Podczas lotu samolotem, jak i na lotnisku, należy stosować się obowiązujących zasad przewoźnika oraz aktualnych obostrzeń w danym kraju. Wszystkie samoloty KLM oraz Air France są na bieżąco dezynfekowane, a pracownicy i podróżujący są zobowiązani do noszenia maseczek ochronnych. W trakcie lotu zapewniony jest stały przepływ powietrza z zewnątrz, stosowany jest również wysokiej jakości system filtracji powietrza. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa zapewnia podróżującym oraz pracownikom linii spokojny lot do celu.

Tekst powstał we współpracy z KLM Royal Dutch Airlines.

 

KLM

Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec fly.pl.

Czy artykuł zawierał poszukiwane przez Ciebie informacje? Tak | Nie
Moim zdaniem ten artykuł:
Dziękujemy za Twoją opinię!